Historian bakom
BilskadeCenter Bilverkstad Örebro AB etablerades 1989 och är en fullserviceanläggning som servar och reparerar alla bilmärken.
Vi bedriver
– Komplett bilskadereparationsverkstad
– Auktoriserade av alla försäkringsbolag
– Bilreparationer & Serviceverkstad för alla bilmärken
– Lackeringsanläggning för personbilar
Vår målsättning:
– Vi gör billivet enklare!
– Har du problem med din bil, oavsett märke, så hjälper vi dig.
– Du skall som kund hos oss känna dig trygg med ditt bilägande.
– Vi förklarar din bils problem på ett sätt som du förstår!
– Våra ledord är: Kvalitet, Uppriktighet, Enkelhet
Vi är kvalitetscertifierade för:
– ISO 9001:2008 Kvalitet
– ISO 14001:2004 Miljö
– OHSAS 18001:2007 Arbetsmiljö
Innehar högsta kreditvärdighet.
Bra bemötande & kundservice
Byggde allt från grunden
BilskadeCenter i Örebro startades 1989. Idag är de en fullserviceanläggning som servar och reparerar alla bilmärken.
I februari 1989 tog BilskadeCenter i Örebro emot sina första kunder. Mikael Torstensson, vd, är en av grundarna. Han berättar att de bara var två stycken på golvet när den första bilen rullade in i deras gamla verkstad. De gjorde sig snabbt ett namn bland bilägarna på orten, och deras goda rykte är något som de är måna om att behålla.
– Vi har högt förtroende hos våra kunder och det är något som vi inte tar för givet. De har höga förväntningar och för att kunna uppfylla dem krävs det mer av oss. Hur vi bemöter våra kunder ger ringar på vattnet. Vi är lösningsorienterade, säger han.
Bilbranschen i slutet på 80-talet är ljusår från hur det ser ut idag. En del av Bilskadecenter i Örebros framgång är att de följer med i utvecklingen. 2010 flyttade de även in i en ny lokal.
– Vi byggde den själva från grunden och den är anpassad efter vår verksamhet. Vi är en fullserviceanläggning, vi servar och reparerar alla märken, samt lagar och lackerar försäkringsskador, säger Mikael Torstensson.
Fortfarande lika roligt
Över 33år i branschen
Hos BilskadeCenter finns både skade- och bilverkstad under samma tak vilket underlättar arbetet för kunderna. Idag har de 13 anställda som regelbundet vidareutbildas för att följa med i utvecklingen. Just nu är hybrider och elbilar på tapeten.
– Branschen genomgår en stor omställning och det är viktigt att hålla sig uppdaterad. Det är många kunder som är nyfikna på elbilar, men som inte har några kunskaper alls. Vi vill kunna hjälpa dem så gott det går, säger Richard Welin, servicerådgivare verkstad och Mikael Torstensson håller med.
Efter 33 år i branschen tycker han fortfarande att det är lika roligt att gå till jobbet varje morgon. En anledning är att det händer saker hela tiden. Han brukar även hjälpa till på golvet om det finns tid över.
– Det är kul om jag får jobba i fred, säger Mikael Torstensson med glimten i ögat.
Det finns nämligen alltid något att göra på Bilskadecenter i Örebro. Men de säger aldrig nej till småjobb.
– Behöver du till exempel byta en lampa eller får en felkod kollad så hjälper vi till med det oftast direkt. Det är enkelt att komma in till oss. Bra bemötande och kundservice är en naturlig del av vår verksamhet, säger Richard Welin.